reklama

Zlatá bula, dekréty, uznesenia parlamentu, zákony...

Nikdy som nemal rád silné reči a veľké gestá. A to nielen v politike Cítil som z nich neúprimnosť, v horšom prípade cielenú demagógiu. Rovnako na mňa pôsobí umelé vyrábanie kontroverzných symbolov menej, či viac vzdialenej doby. Jedni to robia hlučne a s veľkou pompou, iní naopak potichu, vraj súkromne. Najčastejšie sa jedná o osobnosti niekedy ešte živej, inokedy už zabudnutej histórie. To je jedno, v akej podobe sú vyjadrené. Sochy na verejných miestach, pomenovanie ulíc, námestí. V Žiline, v Komárne či Podunajských Biskupiciach. Slávnostné odhaľovanie takých symbolov s účasťou významnej osobnosti (a samozrejme médií) sa postará o šírenie posolstva. Akého?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

Ondrej II. Uhorský panovníkv rokoch 1205-1235. „Ondrej, z Božej milosti naveky kráľ Uhorska,Dalmácie, Chorvátska, Ramy, Srbska, Haliče a Vladimírska“.

Čo viedlo regionálnychpredstaviteľov v Komárne (nepochybujem, že s väčšinovou straníckoupríslušnosťou k SMK) umiestniť jeho sochu na pôde Slovenskej republiky?Prečo na jej slávnostné odhalenie pozvali prezidenta Maďarskej republiky a návšteva bola deklarovaná akosúkromná? Symbolom čoho má byť, či vlastne je socha Ondreja II.? Aké posolstvonesie voči občanom maďarskej národnosti a aké voči občanom slovenskejnárodnosti?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie som ani historik, anipolitológ a politikom (česť výnimkám) neverím. Aby som si vedel odpovedaťna tieto otázky, tak som sa pokúšal nájsť nejaké súvislosti v histórii,v životopise Ondreja II. Je známy Zlatou bulou, donačnou politikou, križiackymi výpravami, vnútornýmikonfliktmi, neschopnosťou viesť krajinu k hospodárskemu rozkvetu. Ale ajjeho posadnutosťou získať stratenú moc nad Haličským kniežatstvom, o ktoréprišiel ešte pred nástupom na uhorský trón (ktorý bol mimochodom sprevádzanýdosť podivnými okolnosťami). Neskôr, už ako Uhorský kráľ podnikol do Haliče 14vojenských výprav. Hmm...

Podobné otázky si kladiemv súvislosti s odhalením ďalšieho symbolu v PodunajskýchBiskupiciach, ktorý odhalila predsedníčka maďarského parlamentu. Je toodpoveď na uznesenie nášho parlamentu?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemám rád silné reči a takto s tými štekajúcimi psami a karavánou, ktorá ide ďalej ani radšejnenapíšem. Alebo je to o provokáciách?

Peter Laučík

Peter Laučík

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zrelý muž s vyhraneným názorom na život... a predsa som vďaka mojej dôvere ešte vždy občas prekvapený (alebo, žeby naivný?). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu