reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Peter Laučík

Peter Laučík

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zrelý muž s vyhraneným názorom na život... a predsa som vďaka mojej dôvere ešte vždy občas prekvapený (alebo, žeby naivný?). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Súkromné

T. G. Masaryk o kríze inteligencie

Peter Laučík

T. G. Masaryk o kríze inteligencie

V  známych spisoch českého spisovateľa, novinára Karla Čapka „Hovory s T.G. Masarykem", je uvedený Masarykov rukopis, náčrt  na interview o kríze inteligencie. Aj keď od obdobia, kedy  tieto myšlienky TGM zaznamenal a verejne prezentoval uplynulo bezmála celé storočie, politický význam  inteligencie, intelektuálov nezodpovedá ani v súčasnosti významu spoločenskému.

  • 30. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 25
Jar na Liptove

Peter Laučík

Jar na Liptove

Na Liptove je 6 mesiacov zima a 6 mesiacov chladno. Možno s výnimkou 21. júla od jednej do druhej poobede, vtedy je tu leto. Tohtoročná jar je chladná, aj keď na podhorských lúkach sú už rozkvitnuté trnky. Západné Tatry sa len pomaly zbavujú snehovej ozdoby.

  • 11. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 26
Keď bolí hlava...

Peter Laučík

Keď bolí hlava...

Mala som si tú pilulku dať už včera.

  • 25. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 414x
  • 17
Mám rád rebelky

Peter Laučík

Mám rád rebelky

Pôvodne som dal názov článku „mám rád rebelov“. Uvedomil som si ale, že k jeho napísaniu ma inšpirovali niektoré články na blogu, ktoré napísali v týchto dňoch práve ženy.

  • 10. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 68
Pohľad zhora

Peter Laučík

Pohľad zhora

Alebo skôr nadhľad. Môže to byť aj životná filozofia. Mám dobrého suseda, ktorého nič nerozhádže. Úsmev na tvári mu nikdy nechýba. Keď som bol s ním prvý raz v jeho neďalekej rodnej dedine, pochopil som jeho náturu. Prostredie, kde sa narodil a prežil svoju mladosť, ho muselo ovplyvniť.

  • 28. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 21
reklama
Na Štefana

Peter Laučík

Na Štefana

Aj keď sa všetci na Vianoce pripravujeme a tešíme prinajmenšom od začiatku decembra, tak na Štefana už obyčajne pociťujeme potrebu nahradiť výdatné vianočné hodovanie pri kapustnici s klobásou, majonézovom šaláte a mnohorakých sladkostiach pohybom na čerstvom vzduchu. A keďže je na horách už dlhšie obdobie nádherné slnečné počasie spojené s teplotnou inverziou, tak prečo to nevyužiť.

  • 26. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 347x
  • 13
Zlatá bula, dekréty, uznesenia parlamentu, zákony...

Peter Laučík

Zlatá bula, dekréty, uznesenia parlamentu, zákony...

Nikdy som nemal rád silné reči a veľké gestá. A to nielen v politike Cítil som z nich neúprimnosť, v horšom prípade cielenú demagógiu. Rovnako na mňa pôsobí umelé vyrábanie kontroverzných symbolov menej, či viac vzdialenej doby. Jedni to robia hlučne a s veľkou pompou, iní naopak potichu, vraj súkromne. Najčastejšie sa jedná o osobnosti niekedy ešte živej, inokedy už zabudnutej histórie. To je jedno, v akej podobe sú vyjadrené. Sochy na verejných miestach, pomenovanie ulíc, námestí. V Žiline, v Komárne či Podunajských Biskupiciach. Slávnostné odhaľovanie takých symbolov s účasťou významnej osobnosti (a samozrejme médií) sa postará o šírenie posolstva. Akého?

  • 8. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
„Madisonský“ most na Južnom Slovensku

Peter Laučík

„Madisonský“ most na Južnom Slovensku

Do nedávna som túžil prežívať dovolenky v zahraničí. Prežívať vzrušenie z poznávania cudzích krajín, cudzích národov a ich spôsobu života. Presvedčil som sa, že o nič menej vzrušujúcejšie je spoznávanie vlastnej krajiny. Kopce na Liptove sú naozaj krásne, ale nekonečné roviny na Žitnom ostrove sú rovnako veľmi pôsobivé. A dá sa tam objaviť všeličo, čo je unikátne v celoeurópskom rozmere.

  • 19. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 36
Synovia a otcovia...otcovia a synovia

Peter Laučík

Synovia a otcovia...otcovia a synovia

Niekde som čítal, že synovia sa cítia dospelými približne 3 roky včaššie, ako v skutočnosti dospejú. Naopak, my otcovia to spozorujeme 3 roky neskôr. Zrejme to platí pre deti a rodičov všeobecne.

  • 18. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 467x
  • 15
Harmónia farieb a línií.

Peter Laučík

Harmónia farieb a línií.

Ach, Liptov, horstvá poskladané z fotografií ľudoprázdnych žľabov...

  • 14. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 43
reklama
Jednoduchosť, krása, pocit šťastia

Peter Laučík

Jednoduchosť, krása, pocit šťastia

Okolitá príroda počas včerajšieho výletu na Žiarsku chatu mi ponúkala len tri farby. Modré nebo, biely sneh a zelené stromy. Dokonca keď som vyšiel nad pásmo lesa, tak už len dve. A zvuky? Tie boli ešte skromnejšie. Zurčanie horského potoka Smrečianka, ktorý ma sprevádzal celou cestou. Občas k tomu zaspieval nejaký natešený operenec.

  • 2. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Jar na Štrbskom Plese

Peter Laučík

Jar na Štrbskom Plese

Včerajší slnečný deň som si vychutnával na Štrbskom Plese. Môj fotoaparát bol pri tom. Ponúkam niekoľko obrázkov z tatranskej prírody.

  • 14. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Dolu Belou, hore Váhom

Peter Laučík

Dolu Belou, hore Váhom

Včerajšiemu peknému počasiu som neodolal. S fotoaparátom som sa vybral na 2-hodinový okruh po okolitej prírode. Po hrádzi riečky Belej som zišiel k sútoku a naspäť som sa vrátil popri Váhu.

  • 11. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 598x
  • 9
Slušní ľudia.

Peter Laučík

Slušní ľudia.

Ako často tieto dve slová opakovali vo svojich vystúpeniach na tribúnach predstavitelia spoločenských zmien v tom revolučnom období 1989.

  • 3. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Tak predsa prišla biela pani Zima

Peter Laučík

Tak predsa prišla biela pani Zima

Moje najobľúbenejšie knižky z detstva boli ilustrované akademickým maliarom Janom Hálom. Najviac ma fascinovalo leporelo ZIMA. Zima v podhorských oblastiach s bielym snehom, zelenými ihličnatými stromami, sýtomodrým nebom a voňavým vzduchom ma chytá za srdce doteraz. Tak to bolo aj včerajší deň.

  • 27. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 24
reklama
Marino more

Peter Laučík

Marino more

V lete kúpanie na Mare, v zime lyžovanie v blízkych lyžiarskych strediskách. Tak zvyknem tráviť voľný čas. No, čo bolo, bolo, terazki ...je to inak. Ortuť teplomera málokedy klesne pod nulu, takže ani snežné delá nepomáhajú. Treba zmeniť stereotypy. A tak sme sa so ženou rozhodli ísť na Maru v zime. Na miesto plaviek sme sa vyzbrojili teplým čajom v termoske a samozrejme....fotoaparátom.

  • 19. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Viera, cirkev, človek, šťastie

Peter Laučík

Viera, cirkev, človek, šťastie

Igor Bukovský ma vo svojej knihe Návod na prežitie pre muža zaujal zaujímavou myšlienkou. Na otázku, kedy je muž úspešný, si sám odpovedá. Keď zaspáva spokojný a vstáva nedočkavý.

  • 7. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 277x
  • 22
Smotánka a celebrity

Peter Laučík

Smotánka a celebrity

Nemám nič voči celebritám. Voči tým skutočným. Slávnym, chýrnym, váženým osobám. Naopak, pokiaľ mám tú možnosť ich vidieť vo filme, počuť na koncerte, prečítať si od nich novú knižku, alebo inokedy zas si vypočuť ich názor na dôležité situácie v živote krajiny, národa a pod., vždy to s radosťou využijem.

  • 6. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Čo je ťažšie?

Peter Laučík

Čo je ťažšie?

Po dnešku som už presvedčený, že zarobiť peniaze je jednoduchšie ako ich zmysluplne minúť.

  • 14. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Jánska Kaďa

Peter Laučík

Jánska Kaďa

Kam zas ideš??? Veď si bol včera!!! Noo, doobre...ale dávaj si na seba pozor! Tak podobné dialógy odznievajú medzi mnou a mojou starostlivou ženou celú letnú sezónu. Tá v tomto prípade začína už od mája a trvá do konca októbra.

  • 26. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu